16 Aralık 2013 Pazartesi

Karabuğday ( Greçka ) Salatası


Yeni tanıştığım ve beğenerek tüketmeye başladığım bir lezzet. Sevgili Aslınur iyiki bahsettin ve bende denedim :)
Aşağıda detaylı olarak karabuğday hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. 
Ben ilk seferinde pilav gibi pişirdim , bir keresinde de haşladım sarımsaklı yoğurt ile karıştırıp üzerine kırmızı biberli zeytinyağ döktüm çok lezzetli olmuştu. 
Bu sefer farklı bir lezzet yaptım , tadanlar tam not verdiler :)

Malzemeler ;

- 1 su bardağı karabuğday
- 1 orta boy kuru soğan ( yemeklik doğranmış )
- 4 adet taze soğan ( küçük küçük doğranmış )
- 1 çorba kaşığı salça
- 2 çorba kaşığı zeytinyağı
- 1 diş sarımsak rendesi
- istenildiği kadar tuz
- istenildiği kadar karışık baharat ( karabiber , acı kırmızı pul biber , isot , tatlı toz kırmızı biber , kimyon , yenibahar )

Karabuğdayı iyice yıkadıktan sonra tencereye koyup üzeri epey geçecek şekilde su koyup yumuşayana kadar pişiriyoruz , artan su varsa süzüyoruz. 
Bir tavada soğanı zeytinyağında pişirip salçayı ilave ederek bir müddet daha kavurup son anda tuzu ve bahartları ekleyip sosu karabuğdaya katıp karıştırıyoruz. Son olarak rendelenmiş sarımsağı ve taze soğanları ekleyip servise hazır hale getiriyoruz. 

Sağlıcakla kalın. 

Karabuğday-Buckwheat Bitkisinin Faydaları

http://www.doktorbitki.com/sifali-bitkiler/karabugday-buckwheat.aspx

Bitki Adı: Karabuğday-Buckwheat

Latincesi: Fagopyrum Esculentum

Detaylı Açıklama:

Karabugday, kuzukulagigiller (Polygonaceae) familyasindan Fagopyrum cinsine mensup bir bitki türü. Bazen Polygonum cinsi altinda siniflandirildigi da olmustur.

Verimliligi daha düsük olan bir bugday türüdür. %11 protein ve %2 yag içerir. Bununla birlikte, kurak ve engebeli arazilerde ve serin iklimlerde yetisebilme özeligi vardir. Hizli ürer ayrica zararli otlarin gelismesini engeller. Unu tek basina ekmek yapimina uygun degildir. Yapisi bir tahildan çok kabuklu yemise uygunluk göstermektedir. En çok Bagimsiz Devletler Toplulugu ve Polonya'da yetistirilir. Fransa, Kanada ve ABD'de kümes ve çiflik hayvanlari yemi olarak kullanilir. Kasha, karabugdayin kabugu ayiklanmis ve kavrulmus halidir. Tam veya ögütülmüs olabilir. Kendine has güçlü ve hafif aci bir fistiksi tadi vardir.

Sifa deposu bugday, içerdigi besin degerleri bakimindan tüketimi gün geçtikçe artiyor. Çin, Hindistan ve Rusya´da yaygin olarak yetisen ürün, her iklime uyum gösterebiliyor.  Organik olmasi nedeniyle bugdaya alternatif gösterildigi söylenmektedir.

Içerisinde rutin, proteinler, yaglar, P vitamini, mineraller, kalsyum bugdaydan fazladir, fosfor ve magnezyum vardir.

Faydalari:
Kuvvet verir ve besleyicidir. Kolestorelü düsürür. Içinde rutin bulundugundan kan damarlarini korur ve onlari genisletir.

Beslenmek ve damarlarin çatlamasini önlemek için kullanilir.

Medline ve uluslararasi saglik kuruluslari tarafindan yapilan arastirmalarda karabugdayin günlük 30 gram düzenli olarak tüketilmesi halinde fazla kilo ve yüksek kan basincini düsürdügü görüldü. P vitamini ihtiva eden karabugday damarlara esneklik ve güç kazandiriyor.

Japon arastirmacilara göre karabugday, iltihaplanmayi, asiri terlemeyi ve burun kanamasini önlüyor. Karabugday, bugday ve beyaz pirincin ihtiva ettigi amino asitin iki katini içeriyor.

Yüksek tansiyon ve kansizlikta çok önemli olan potasyum, magnezyum, fosfor ve demir karabugdayda bol miktarda bulunuyor.

Karacigerin çalismasini kolaylastiran choline ihtiva ediyor.

Böbreklerin çalismasinda yararli etki gösteriyor.

Kan sekerini optimal bir seviyede tutuyor.

Karabugdayda yag orani oldukça az oldugundan, zayiflama diyeti uygulayanlar için vazgeçilmez bir besindir.



3 yorum:

Zehra Gürgen dedi ki...

Ben de çok zor deniyorum bu tarz şeyleri bir de sanırım salata yapmakla aram pek iyi değil ? ama faydalarını okuyunca mutlaka yapmak gerek diyor insan.eline sağlık canım.
sevgiler..

Zatinur dedi ki...

Merhaba
Ilk kez bu gün tesadüfen alışveriş sırasında gördüm üzerini okudum ve merak edip satın aldım.
Eve gelince pilavını pişirmeğe karar verdim sadece soğan ilave ettim şu an pişiyor
Oscar'da merak edip internette araştırdım meğer Elmas değerinde bir besin kaynağıymış çok mutlu oldum iyiki sizler varsınız bundan sonra her çeşidini deneyeceğim ve arkadaşlarıma yakınlarıma önereceğim
Sevgiyle kalın

Unknown dedi ki...

Bende pazarda görüp tesadüf aldım. Bir de baktım çok yararlı. Hele benim gibi bağırsak tembelliğiniz varsa beni rahatlatan bir bitki. Bu tarz yiyecekler hep hoşuma gitmiştir. 2 türlü denedim ikisi de hoşuma gitti.
1- zeytinyağda kavurup, su koyup pişirdim. (pirinç pilavı gibi) güzeldi.
2- soğan, domatesle kavurarak yaptım, o da ayrı güzel oldu..
DURU'nun ki var kilosu 6 TL. civarında, ben pazardan 9,50'ye almıştım. Afiyet Olsun