8 Ocak 2012 Pazar

Fırında Piliç Çevirme - Nükte Abla'dan

Evet bu mazaradan sonra hikayesini aşağıda bulabilirsiniz :-)



Evet yemeğimizin adı fırında piliç çevirme ama aslında çevirmeme , nasılmı?

İşte yukarıda gördüğünüz mücizevi alet sayesinde dışardan aldığımız piliç çervirmeyi artık evinizde yapmanız mümkün.

Benim içi bu aletin mücide tabiki gene sevgili Nükte Ablam , nasıl ederse nasıl bulur bilmem ama her an her işe yarayan her türlü alet ve eşya kendisinde mevcuttur , emeğine sağlık :-)

Bu hafta bana berdiği bu aleti bende dün akşam arkadaşlarımızı yemeğe çağırıp denedim ( en azından yapamazsam biliyorum ki peynir eklemle doyan kişilerdie :-)) ).

Yapılışı çok çok basit lezzetide bir o kadar harika .Aynen közde çeirme gibi dışı çıtır içi ise sulu sulu , göğüs eti bile pamuk gibi.

Sadece yapacağınız fırın mini değil normal büyüklükte ve turba olmalıdır.

Yukarıda göreceğiniz gibi bütün pilicimizi iyice yıkadıktan sonra limon ve tuzla ovup alete oturtuyoruz ve ayakları açılmasın diye bağlıyoruz. ( ben fırın poşetlerinin kilidi ile bağladım , fırın için kullanılan iple de bağlayabilirsiniz )


180-190 derece turbosu çalışan ve ısıtılmış fırına koyup sadece bir kez altındaki tabağı çevirmeniz yeterli oluyor .


Zaten piştiğini nar gibi kızarmasından ve etrafa mis gibi koku salmasından anlıyorsunuz.


Sağlıcakla kalın.

4 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

muhteşem bir duruş :))
afiyetler olsun neşem..çok sevgiler....

( süper bir yardımcı evde !!

Çiçeklendim dedi ki...

HArika gözüküyor. Ellerinize sağlık. Çok sevgilerimle:)

neval dedi ki...

piliç ne de edebli oturmuş:)

lezzetyolculugu dedi ki...

Çok enteresan bir alet.Çok şeker yaa..