1 Kasım 2010 Pazartesi

Kereviz Yapraklı Sütlü Kabak Çorbası

kereviz yapraklaı sütlü kabak çorbası

Çorbamın ismi epey uzun oldu ama en can alıcı malzemelerini sıralamadan edemedim:-)
Dün akşam 1 adet kalan kabağı nasıl değerlendireyim derken birden ortaya çıkan bir çorba , beni bilenler tam Neşe'nin tazrı diyeceklerdir:-)
Bu akşam yemekte lezzeti kızım tarafından tam not aldı , sebzeyi bayılarak yiyen eşim tarafından ise " aman iyiki yaptın yoksa bunu içmesek ölebilirdik" şeklinde oldu , ama daha sonra " lezzetli olmuş " ibaresinide ekledi zorlada olsa :-))
Sebze seven benim notum ise kızımla aynı , erkeklere et hakkında yorum sormak lazım hep unutuyorum:-))

Malzemeler ;

- 1 adet ortaboy dolmalık kabak ( rendelenmiş )
- 1 diş sarımsak
- 1 tepeleme çorba kaşığı un
- 1 çorba kaşığı tereyağı
- 1/2 litre süt
- 6-7 adet kereviz yaprağı
- istenildiği kadar tuz

Unu tereyağında çok az kavuruyoruz üzerine azar azar sütü ilave ederek tel çırpıcı ile top top olmasını önleyecek şekilde karıştırıyoruz.
Rendelediğimiz sarımsağı , kabağı , tuzu ilave edip kalan sütüde ekleyip hafif ateşte pişmeye bırakıyoruz , katılaşırsa üzerine sıcak su ilave ediyoruz. Hafifçe piştikten sonra kereviz yapraklarını ekliyoruz bir kaç taşım daha kaynatıp çorbayı parçalayıcıdan geçiriyoruz.

Sağlıcakla kalın.

Hiç yorum yok: