4 Şubat 2010 Perşembe

Zeytinyağlı Pırasalı Bezelye

bezelye

Başlığı görüpte nasıl yani sakın demeyin , bana güvenin ve sadece deneyin :-)

Zeytinyağlı pırasa yaparken , pırasanın ayrılan yeşil uç saplarını kullanmam , ama başka şekilde değerlendirim. Bu seferde bezelye yaparken soğan niyetine kullandım ama genede bir baş kuru soğan ekledim, gayette lezzetli oldu.

Malzemeler ;

- 1 su bardağı dondurulmuş bezelye ( hazır )
- 1 baş kuru soğan ( salata soğanı gibi ay ay doğarnmış )
- 1 çorba kasesi kadar pırasanın yeşil sapları
- 1 bardak dondurulmuş domates ve yeşil sivri biber ( yazdan dondurmuştum )
- 1 adet kesme şeker
- tuz ve istenilen miktarda zeytinyağı ( ben sevdiğim için biraz fala koyuyorum )

Tüm malzemeleri çiğ ve susuz olarak düdüklüğe koyup düdük ötüp ateşi kıstıktan sonra yaklaşık 8-10 dakika pişiriyoruz.
Sonrası ise afiyet olsuna kalıyor:-)

Sağlıcakla kalın.

1 yorum:

lezzetyolculugu dedi ki...

Gerçektende başlığı okuyunca nasıl yani dedim.Ama denerim.Kızım için o kadar enteresan yemekler yapıyorumki damak tadım bayağı gelişti.Ellerinize sağlık