7 Ağustos 2011 Pazar

Çeşnili Pilav


Dün akşam için yaptığım diğer bir tarif , tadını ben çok beğendim , kalmadığına göre yiyenlerde beğenmişti:-))

Malzemeler;

1,5 su bardağı pirinç - 1 saate yakın sıcak ve tuzlu suda ıslattım
1/2 çay bardağı kuş üzümü - 1 saate yakın suda ıslattım
1/2 çay bardağı dolmalık fıstık - ben biraz az kavurdum biraz daha kavrulmalı
1 çay bardağı haşlanmış mısır yarması
2 sap taze soğan - ince ince doğranmış
çok az zeytinyağı - istenilen kadar tereyağı ve tuz

Tencerede öncelikle çok az zeytinyağında fıstıkları pembeleştiyoruz daha sonra soğanı ekleyip kısık ateşte çevirdikten sonra iyice yıkayıp süzdüğümüz pirinci ve tereyağını ilave edip hafifçe karıştırarak bir müddet kavuruyoruz 1,5 bardaktan biraz fazla su ekleyip üzümleri ve haşlanmış mısırlarıda ilave edip tencerenin kapağını kapatıp kaynamaya başlayınca suyunu çekene kadar kısık ateşte pişiriyoruz.
Suyunu tamamen çekince kapak ile tencere arasına kağıt havlu koyup en az 10 dakika demlenmesini sağlıyoruz.
Servis yaparken dereotu ile süslenebilir.

Sağlıcakla kalın.

6 yorum:

Tümay Öztürk dedi ki...

Ellerine sağlık zaten görüntüsündne ne kadar lezzetli olduğu belli. Sevigler:)

NzlGl dedi ki...

Elinize sağlık nefis görünüyor. sevgiler

mimosacafe dedi ki...

elinize sağlık. zengin malzemeli bir pilav olmuş. eminim çok lezzetlidir. afiyet olsun. sevgiler.

NİRVANA dedi ki...

ellerinize saglık..mısırı bende cok yakıstırırım pilavlara eminim tadı gercekten güzeldir..sevgiler...

hdidem95 dedi ki...

owww çok güzel görünüyor neşecim ellerine sağlık afiyetler olsun sevgiler

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Alttaki makarna, üsteki pilav of of of
Ellerine sağlık, çok güzel görülüyor, hem ikisinide çok severim:))
Sevgiler...