6 Mart 2014 Perşembe

Kıymalı Pide , Sevgili Sevinç'in harika tarifi https://www.facebook.com/.../Sevinc-mutfakta/499849

Dün akşam Facebook'ta gezinirken ilk olarak sevgili Oya'nın ve sonra da Sevinç'in sayfasında mis gibi kokusu burnuma kadar ulaşan kıymalı pide paylaşımları gecenin o saatinde insanın canını ne kadar çektirir tahmin edersiniz :) Ve ben bugün üşenmeyip acil kalp ilacı şeklinde hemen yapmaya koyuldum :)
Ben ölçüyü yarım kullandım , kalabalık oldunduğu takdirde tam ölçü ile yapılırsa daha güzel olacaktır , 2 tepsi pideniz olacaktır.
Şu anki durumum aslında yazı bile yazacak halde değil , ne kadar yedim saymadım ,zaten adetim değildir :), ama akşama yemek yemiyeceğime  söz verdim ama bu sözümüde kimse duymadı :))

Malzemeler ;

Hamuru ;
- 1/2 kilo yarısı tam buğday yarısı beyaz buğday unu
- 1 çay kaşığı toz şeker
- 1 çay kaşığı tuz
- 1 paket toz maya
- 2 çorba kaşığı zeytinyağı
- 2 çorba kaşığı süt
- aldığı kadar ılık su

İç malzemesi;
- 200 gr kıyma
- 2 adet yeşil köy biberi ( küçük küçük doğranmış )
- 1 orta boy soğan (rendelenmiş )
- 1 adet orta boy tatlı kırmızı biber ( küçük küçük doğranmış )
- bir kaç adet kiraz domates
- istenildiği kadar tuz, karabiber, pul biber, zerdeçal, toz zencefil

Hamurun tüm malzemelerini bir araya getirip azar azar hafif çıvık bir hamur kıvamına gelene kadar suyunu ilave ediyoruz.
Hamurdan iki ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp bir tabağa koyduğumuz zeytinyağ yardımı ile açıp hazırladığımız
iç malzemeyi koyup pide şeklini veriyoruz .Pidelerin üzerine ince dilimlenmiş kiraz domateslerden koyuyoruz.
Pideleri fırın kağıdı serili tepsiye dizip hamur yerlerine az miktarda yoğurt sürüp  önceden ısıttığımız
190-200 derece fırında üzerleri iyice kızarana kadar pişiriyoruz.

Sağlıcakla kalın.

4 yorum:

NzlGl dedi ki...

Valla kokusu buraya kadar geldi de bizde böyle maharetli kimse yok :((((
Ellerine sağlık canım harika görünüyorlar :)))))

Unknown dedi ki...

Nefisss
Ellerine sağlık.
Bu arada blogları canlandırma adına etkinlik başlattık.Artık blogları ziyaret ediyoruz ve yorum bırakıyoruz.Umarım katılmak istersin.
Sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Oralardanda buraya kadar geldi acaba bendemi yapsamki diyorum:) nefis ellerinize saglik olsun..sevgiler..

seçici yazar dedi ki...

Tek kelime ile muhteşemsiniz elinize sağlık :D