21 Mart 2014 Cuma

Haşhaşlı Yağlı - Katmer



Çocukluğumun nadide lezzetlerinden bir tanesi haşhaşlı yağlıdır. 
Çocukken haşhaş bizim evin haricinde çok fazla gündemde olan bir yiyecek değildi. Arkadaşlarıma bahsedince " nasıl yani uyuşturucumu yiyorsunuz , kafanız nasıl oluyor " gibi sorularla karşılaşırdım :) şimdi olsa verecek çok cevabım var ama sanırım o zamanlar sakin ve munis bir çocuktum sadece " birşey olmuyor " derdim :))
Haşhaş özellikle çörekte de çok kullanılırdı , özellikle annemin günlerinde sıkça yaptığı lezzetlerin başında gelirdi :)
Dün bir tv programında gördüm Amasya yemeklerini tanıtıyordu , aklıma düştü :)
Aklımda kalacağına midemizde kalsın dedim ve kolları sıvayıp hemen yaptım :))

Malzemeler ; 

- 2 su bardağı tam buğday unu
- 1 su bardağı beyaz buğday unu
- 1 tatlı kaşığından biraz az tuz
- yeteri kadar su

- 1 su bardağı kadar döğülmüş haşhaş
- 1/2 çay bardağı zeytinyağı

Üzerine sürmek için tereyağ. 

Bir kabın içine unu ve tuzu koyup kulak memesi kıvamında hamur elde edene kadar su ekleyip yoğuruyoruz. 

Yoğurduğumuz hamurdan 3 tane beze ayırıp birer birer oklava ile açıp üzerine önce zeytinyağı sürüyoruz sonra haşhaşı ekleyip iyice her tarafına gelecek şekilde yayıyoruz. 6 eşit parça halinde şerit kesiyoruz. 


Kestiğimiz şeritleri iki tane üst üste koyuyoruz rulo şeklinde sarıyoruz. 


Rula haline getirdiğimiz topları un yardımı ile açıyoruz. Yapşmaması için aralarına un serpiştirerek tepsiye diziyoruz.  


Yapışmayan tavada çok harlı olmayan ateşte , önce bir tarafını pişirip çeviriyoruz ve tereyağı ile yağlıyoruz. 
Tabağa alınca diğer tarafını da yağlıyoruz. 


Servis sırasında dörde kesiyoruz. Yanında peynir , domates ve demli bir çay ile afiyet olsun. 

Sağlıcakla kalın. 

1 yorum:

Dilek'le Mutfakta dedi ki...

Haşhaşlı börekleri, çörekleri çok seviyorum..eline sağlık Neşeciğim..