22 Ağustos 2012 Çarşamba

Ufak Ufak Kış Hazırlığı

Domateslerin ve yeşil biberlerin tam zamanı . Bu sene mümkün olduğunca çok domates ve biber donduracağım .Kışın domateslerin renklerinin turuncu olduğu zamanlarda buzluğumdan kıpkırmızı domates çıkartıp kullanmanın zevki başka oluyor :-)
Saklama yöntemi çok basit.
Öncelikle kullandığım domatesleri tanıtayım :-) Çanakkale'nin sivri domatesleri , çok etli ve renkleri çok güzel.Kapımıza gelen kamyonetten alıyorum umarım gene aynı cins gelirde yine yaparım.
Kabuğunu çok az kaynar suyun içinde tutunca rahatlıkla soyabiliyorsunuz , küp küp doğradıktan sonra şerit şerit doğranmış biberlerle buzdolabı poşetine koyup hemen dondurucuya koyuyoruz.
Ayrıca kabukları soyulmamış olarak bütün domatesleri de dondurdum . Bunları kullanırken dondurucudan çıkartıp musluk altında kısa bir süre bırakırsanız kabukları çatlıyor ve kolaylıkla soyup kullanabiliyorsunuz.

Eminim bu yaptıklarımın yanında bir çoğunuz harikalar yaratarak kışa hazırlıklarınızı yapıyorsunuz , umarım seneye ben de sebzelerin dalından koparılıp köy pazarlarında satıldığı Bodrum'da daha uzun zaman geçirip kışlıklarımı tamamlayabileceğim , o zaman belki sizlere yetişebilirim :-)

Sağlıcakla kalın.

6 yorum:

Gülcan Aycı dedi ki...

Özellikle dondurucuda nasıl yiyecek saklarım konusu merak ediliyor..Paylaşım için teşekkürler..

Adsız dedi ki...

Blogunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım. Bende yeni domates yapımını yazmıştım. Sizide benim bloguma beklerim:)
komirra.blogspot.com

MAZES dedi ki...

ben de difrizde bol,bol domates bulundururum,ellerine sağılık.Poşetleri gördüğümde biraz şaşırdım,yanlışlıkla kendi bloğumu açtığımı sandım ve domates daha yapmadım ki dedim kendime,tezgahtan anladım yanıldığımı .

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık :) Bizde hazırlıklara başladık,hatta bu sene cok geç bile kaldık ya neyse :)

Gurme Şirine dedi ki...

MERHABA BEN GELDİM...BANA BIRAKTIĞINIZ YORUM İÇİNDE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM...
SİZİ İZLEMEYE ALDIM...

ELLERİNİZE SAĞLIK...
HAZIRLIKLAR TAMAM DESENİZE :))

SİZDE BENİ İZLEMEYE ALIRSANIZ SEVİNİRİM...
SEVGİLER...

Özgür Tatlar dedi ki...

siz kis hazirliklarini yapmissiniz.biz de kisi iliklerimize kadar hissediyoruz.bu sogukta ne guzel giderdi.simdi hazir dolmalar,tursular.