11 Nisan 2010 Pazar

Zeytinyağlı Pirinçli Çiriş

zeytinyağlı pirinçli çiriş

Yazı ve tariflerimi takip edenler , her sene bu zamanlar çıkan bu lezzetli otu bir kere olsun pişirdiğimi bilirler.
Daha önceki yazılarımda çiriş otu hakkında epey detaylı bilgiler vermiştim , kısaca hatırlatma gerekirse özellikle Doğu Anadolu bölgesinde dağ eteklerindeki karlar erimeye başlayınca kendiliğinden ortaya çıkan bir ot cinsi diyebilirim.

Sadece 1 ay gibi bir zaman diliminde sadece semt pazarlarında bulunabiliyor.

Maalesef çalıştığım için benim pazarlara gidebilme imkanım çok nadir oluyor , ama sağolsun abicim her sene bana bu güzel ottan alır , temizler , yıkar ve poşetlere birer pişirimlik olarak hazırlayarak bana verir , herkese böyle bir abi dilerim :-)
Bu sefer abimin denediği gibi pirinçli yaptım ve gerçekten pirincin çok yakıştığını görmüş oldum.

Malzemeler ;

- 1/2 kilo çiriş otu
- 1 büyük baş soğan ( ay şekilde doğranmış )
- 1 büyük boy domates ( yazdan dondurduğum bir bardak domatesi kullandım )
- 1 çorba kaşığı pirinç
- 1 kesme şeker
- istenildiği ölçüde zeytinyağı ve tuz

Soğanı zeytinyağında hafifçe solduruyoruz , üzerine domatesleri koyup kapak kapalı olarak bir müddet pişiriyoruz , daha sonra bir kaç parçaya böldüğümüz çirişleri , pirinci ve tuzunu ilave edip çok azda su ekleyip tencerenin kapağını kapatarak hafif ateşte pişiriyoruz. Çok sulu olmamasına dikkat edelim ,ama genede su gerekiyorsa sıcak ilave edilebilir.

Sağlıcakla kalın.

Hiç yorum yok: