15 Kasım 2009 Pazar

Zeytinyağlı Şalgam


En son ne zaman yazdım artık bende hatrlamıyorum , ama bu kadar tembellik olmaz sanırım:-)
Ama bu arada boş durmadım desem :-)
Evi boyattık , eşyaların bir kısmını yeniledik , bazı perdeleri değiştirdik ... Yani epey bir uğraş içindeydik .Eşime sorarsanız bitti ama bana sorarsanız henüz bitmedi :-) Antreye ayna ve birkaç ufak tefek daha işim kaldı . Aslına bakarsanız bizim için ne zaman bu tür işler biterki:-)
Dün akşam yemeğine çok sevdiğim arkadaşlarımı davet ettim. Eşimin kısa süreli yemekte bize eşlik etmesi haricinde masamız bayanlar masası olarak gecenin ilerleyen saatlerine kadar şen şakrak yemeklerimiz , içkilerimiz, tatlılarımız ve çaylarımızla devam etti.
Yapmış olduğum tüm yemekleri tanıtmayacağım , bir kısmının tarifini daha öncede vermiştim , ama ana yemek olarak yaptığım Hamsili Pilav'dan bahsetmeden geçemeyeceğim , ben yaptım diye söylemiyorum ama epey güzel olmuştu :-) Sevgili İpek'in istediği gibi bol üzümlü olmuşmuydu bilmiyorum ama en azından süpriz olarak onun sevdiği fırında kremalı patatesi yaptığım için üzümlerin azlığı ya da çokluğu ile ilgili pek yorumda bulunmadı :-).
Fotoğrafta gördüğünüz yemeği ilk defa denedim , hatta belkide ben yarattım , çünkü çevremdeki arkadaşlarıma söylediğimde kimsenin bilmediğini gördüm. Hatta sevgili arkadaşım Oya'cım bana yaklaşık 1 senedir sıcak yemeğini yaptığı şalgam'ın tarifini ve çektiği fotoğrafı verecek ama ben onadan önce zeytinyağlısını yapıp kendisine haberini bile verdim , değilmi Oya'cım :-))
Neyse bu kadar sohbetten sonra tekrar buralarda olmak çok güzel , umuyorum artık sık sık hem tariflerim hemde güzel yazılarınıza yorumlarımla burada olurum diyorum ve tarifime geçiyoru :-).
Malzemeler;
- 1 kilo şalgam ( soyulup para para doğranmış )
- 1 büyük boy kuru soğan ( ay şeklinde doğranmış )
- 1 havuç ( küp küp kesilmiş )
- 1 çorba kaşığı pirinç
- 1 kesme şeker
- 1 portakalın suyu
- istenildği kadar tuz
- istenildiği kadar zeytinyağı ( ben yaklaşık 3 çorba kaşığı koydum )
Yukarıda saydığımız tüm malzemeleri düdüklü tencereye koyup , düdüğü öttükten sonra ocağı kısık konuma getirip 5-6 dk. pişirip , ocağı kapatıyoruz . Tencerenizin dinlenme süresinden sonra kapağı açıp servis tabağına alıp üzeri kapalı olarak soğutup servise hazır hale getiriyorsunuz.
Ben servis yaparken üzerini dereotu ile süsledim , güzel bir görüntü oluştu.
Sağlıcakla kalın.

Hiç yorum yok: