21 Nisan 2008 Pazartesi

Hamsili Pilav

Bu akşam yemeğe arkadaşlarımız vardı , gelenlerin hepsi özmü öz Trabzon’lu , benim eşimde Çamlıhemşin’li ben Karadenizli olmasam bile aralarında tam bir Karadenizli gibi oldum :)

Bende düşündüm ne yapsam onlara ilginç gelir dedim ve Hamsili Pilav yapıyım dedim .
Aslında bu tarifi daha önce verecektim ama bu güne kadar beklettim , yapıp kendimi sınamak istedim , veee arkadaşlarım ve eşimden tam puan aldım :)


Yukarıdaki fotograf benim yapmış olduğum değil 1 hafta önce eşimin teyzesinin yapmış olduğu Hamsili Pilavdır . Maalesef ben fırından çıkarınca fotografını çekmeyi unuttum , yemek sırasında aklıma geldi , ama çok geç olmuştu :)

Bu kadar laftan sonra artık tarifine geçelim;

- 2 kilo hamsi ( kılçıkları çıkartılıp yıkandıktan sonra en az 4 ya da 5 saat süzgeçte suyunun süzülmesi gerekiyor , ayrıca Karadeniz hamsisi küçük, ayıklaması zor oluyor ama lezettli oluyor)

Pilav ;
- 2 su bardağı pirinci sıcak suda 2 saat kadar ıslatıyoruz
- 1 kiloya yakın kuru soğanı rondoda fazla ezilmeden kıyıyoruz
- Pilav tenceremizin dibine ½ çay bardağı kadar zeytinyağı koyu 1 su bardağından biraz az dolma fıstığını bu yağda pembeleşene kadar kavuruyoruz
- Pembeleşen fıstıklara soğanları ilave edip kavuruyoruz
- Soğanlar yumuşayıp piştikten sonra yıkanmış pirincimizi ekleyip , ocağın altını kısarak kavurmaya devam ediyoruz ve pirinci biraz bu şekilde pişiriyoruz
- ½ su bardağı suda bekletilip şişmiş dolma üzümünü ekliyoruz
- Karabiber , kimyon , nane ve tuzunu ekleyip birazda su ekleyip kapağını kapatıp pişiriyoruz ( tam pilav pişirir gibi birebir ölçü yapmayın zaten pirinç soğan ile kavrulurken pişiyor )
- Suyu süzülmüş hamsiyi içini zeytinyağ ile yağladığımız yuvarlak cam fırın kabımıza ( ben en büyük boy yuvarlak borcam kullandım , ölçü tam geldi ) hafifçe tuzladığımız hamsileri sırtları cama gelecek şekilde açık olarak sıralıyoruz . Tüm tepsiyi kaplıyoruz . Pişen pilavı hamsilerin üzerine döküp yayıyoruz. Düzgün olarak yaydıktan sonra geri kalan hamsilerin sırtları dışarıda kalacak şekilde çok sık diziyoruz , arada boşluk bırakmıyoruz , özellikle orta kısımda , çünkü piştikçe hamsi küçülüyor ve üstte boşluklar oluşuyor ( fotografta da göründüğü gibi :) ). Daha sonra tümü dizilen hamsilerin üzerine zeytinyağı gezdirip en üste mısır unu serpiştiriyoruz.


- Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırının alt katına koyup pişiriyoruz. Fırında kalma süresini siz kontrol edebilirsiniz , çünkü ben unuttum :)

Çok leziz bir yemek , zorluğu sadece hamsileri ayıklayıp kılçıklarını çıkartmak. Bence şu sıralar hemen deneyin , çünkü hamsinin tam zamanı :)

Sağlıcakla kalın.


Not: Bu tarifimiz diğer adresimde 03/11/2007 tarihinde yayınlamıştım, bu tariften sonra bu sene içinde 4 kere daha Hamsili Pilav yaptım:)

Hiç yorum yok: