11 Aralık 2013 Çarşamba

Baharatlı Sütlü Çay



Bu soğuk günler için  değişik çaylar hem içimizi ısıtıyor hem de vücut direncimizi kuvvetlendiriyor. 
Tarifini vereceğim çay , sütü sade içeyemeyenler ( benim gibi ) için harika bir karışım. 
Deneyince hak vereceksiniz. Hele birde köy sütü yeni alıp kaynatıp taze taze yaparsanız tadı daha da güzel oluyor, aynen benim biraz önce yaptığım gibi :). 
Bu güzel çayın tarifi www.misskekik.blogspot.com dan   Kendisine paylaşım için çok teşekkürler. 

Bu arada bugün sonunda en azından salonu ve mutfağı yeni yıl havasına soktum. Ağaç kurmak bu sene inanılmaz külfet geldi. Işıkların rengarenk yanıp sönmesi ve bir kaç tane noel baba heykeli , mumu ve oyuncağı yeterli oldu , nasıl olsa bu sene yılbaşı için davetliyiz evde değiliz :))

Malzemeler ;

-  2 fincan kaynamış süt
- 1 tane poşet çay ( fincan için olan )
- 4 tane kakule
- 4 tane tane karabiber
- 4 tane karanfil
- 1 çubuk tarçın
- 4/1 paket vanilya
- 1 tatlı kaşığı rendelenmiş taze zencefil
- 2 tatlı kaşığı bal ( kullanmak istemeyen koymayabilir )
- içi süzgeçli cam ya da porselen demlik

Tüm baharatları bir havan yardımı ile iyice ezip birbirine karıştırıyoruz. . 


Kaynamış sıcak sütü çaydanlığa bal ilavesiyle koyuyoruz. Karışımı ve poşet çayı da çayyanlığın süzgecine koyup sütün içine bırakıp çaydanlığın kapağını kapatarak bir kaç dakika demlendiriyoruz
Baharatların karışık kokuları ve tadları süte çok güzel bir aroma veriyor. 
Fincana aldıktan sonra üzerine az miktarda toz tarçın serperek afiyetle içiyoruz. 

Sağlıcakla kalın.  

4 yorum:

Misskekik dedi ki...

Deneyipte beğenmeniz beni çok mutlu etti. Afiyet bal şeker olsun. Ben de hem sizin çay tarifinizi denemek için hem de yemekfırtınası 12 gün portakallı tarifler için portakal aldım. Yarın kış çayı ve portakallı ıslak kek ile karşınızdayım efendim :)

hdidem95 dedi ki...

süt ve çay ilginç geldi tadı nasılki acep eline sağlık canım benim deneyeceğimm :))

susamcorekotuFeriha dedi ki...

tam şifalık bir çay olmuş :) sütlü çay içtim o da nefisti ama böyle de çok hoş

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ne guzel cay tarifi bu boyle..Kukela denen sey nedir?? Agac olmadan olmaz demeyecegim..onemli olan yeni yil sevincini yasamak. mutlu olmak, isiklarla ve heykellerle mumlar olmazsa olmaz tabiki:)) sevgiler